Tooshe

ساخت وبلاگ

در مناطق گرمسیری جهان که نارگیل به وفور یافت می شود، از این روغن پرخاصیت برای موارد زیادی استفاده می شود، در میان انواع روغن بومیان از روغن نارگیل برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می کنند، زیرا آنها معتقدند که روغن نارگیل از آسیب رساندن اشعه های مضر خورشید به پوست جلوگیری و از آن در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. روغن طبیعی نارگیل بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا افزودنی می تواند پوست را در داغ‌ترین مکان های کره زمین بهتر از هر نوع کرم های ضد آفتابی مصنوعی و فرآوری شده محافظت کند.یکی از خواص روغن نارگیل که می تواند در سلامت و زیبایی پوست تاثیر به سزایی داشته باشد، آن است که این روغن پس از گذشت مدت طولانی بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر، بدون اینکه اکسید شود از پوست محافظت می کند و به همین دلیل است که در بسیاری از کرم های مراقبت از پوست در برندهای مختلف دنیا روغن نارگیل استفاده می شود. 

روغن نارگیل یک ترین نرم کننده قوی برای پوست

این روغن  یک نرم کننده قوی پوست بوده و در از بین بردن خشکی و سختی پوست به خصوص در فصل پاییز و زمستان بسیار مفید است، برای این منظور کافی است مقداری روغن نارگیل را روی کف دست خود بریزید و کف 2 دست خود را یک یا 2 بار روی هم ماساژ دهید، سپس با همین روغن روی پوست دستتان را چرب کنید و از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید.یکی از مشکلات رایج خانم ها پیدا کردن لایه بردار مناسب بدن است و برای این کار نیز هزینه ی زیادی صرف می کنند. می توانید با خرید روغن نارگیل خالص مشکل را حل کنید.

 بلای خشکی دست و آرنج

شستشوی ظرف، کارهای منزل، انواع کارهای یدی در آقایان، کاشت باغچه و غیره جزو عواملی هستند که پوست دست ها را خشک، زبر، حساس و دردناک می کنند. برای رفع این مشکلات می توانید به سراغ روغن نارگیل بروید. حتی توصیه می کنیم یک شیشه ی کوچک از این روغن را کنار سینک ظرفشویی داشته باشید و بلافاصله بعد از شستشوی ظرف، پوست دست ها را مرطوب کنید. روغن نارگیل برای افرادی که از خشکی و ترک پوست آرنج ها، زانوها و پاشنه پا در عذاب هستند نیز معجزه گر است. چون این روغن وارد لایه های عمقی تر پوست شده و باعث نرمی و احیای سلول های آسیب دیده می شود. توصیه می کنیم بعد از حمام برای جلوگیری از خشکی این مناطق از بدن، کمی روغن نارگیل بکر به پوستتان بزنید.

Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : روغن نارگیل, خواص روغن نارگیل, فروشگاه اینترنتی توشه بر, خرید انواع روغن, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت: 16:10

همان طور که می دانید ماست علاوه بر مواد مغذی و مفید، خواص بسیار زیادی هم بر روی پوست شما دارد، فواید ماسک ماست بی شمار است و اثر معجزه آسایی بر روی پوست شما دارد. ماست از آن دسته خوراکی هایی است که می توانیم در رژیم های غذایی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدنمان از آن استفاده کنیم. ویتامین های موجود در ماستو خواصی که می تواند روی پوست ما داشته باشد همیشه آن را جز محبوب ترین ها قرار داده است. اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند پوست شما را از دست میکروب ها و باکتری هایی که باعث خارش و سوزش شده اند نجات دهد. 

روشن کردن پوست با ماست

پروتئین طبیعی موجود در ماست تاثیر شگفت انگیزی در سفید شدن پوست دارد و استفاده مکرر و منظم از آن باعث روشن شدن پوست تیره و برنزه می شود. همچنین می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند و رطوبت کافی را به پوست برساند، هنگامی که در مقابل اشعه های فرابنفش و مضر آفتاب قرار گرفتید و پوستتان حالت سوختگی پیدا کرد، بلافاصله از ماست ساده و شیرین نشده استفاده کنید، به این صورت که آن را به تمام نواحی صورت و سوختگی بمالید، 15 تا 20 دقیقه صبر کنید، سپس با لیف نرم و آب ولرم شستشو دهید. پروتئین و روی موجود در ماست به آن خاصیت ضد التهابی و آرامبخش می دهد، پس با استفاده از ماست و خواص آن، پوستی شاداب تر و روشن تر داشته باشید. 

آب رسان قوی

ماست حاوی مقادیر زیادی کلسیم است، اما آیا می دانستید که پوست شما هم از مقدار زیادی کلسیم تشکیل شده است؟ پس اگر پوست خود را با کلسیم بیشتر تامین کنید، به سلامت آن کمک کرده اید. ماسک ماست و استفاده ی منظم از آن بر روی پوست، علاوه بر ترمیم قسمت های آسیب دیده، باعث لطافت و شادابی آن نیز می شود و یک آبرسان قوی و عالی برای پوست شماست. پس ماست و خواص ماست بر روی پوست شما جوابگوی نیاز روزانه شماست. 

لایه برداری پوست با خواص ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست یک لایه بردار طبیعی برای پوست شماست، کار اصلی این ماده ی معدنی، زنده کردن پوست و از بین بردن سلول های مرده پوستی است.بیشتر محصولات بهداشتی که برای پوست تولید می شوند، مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن ها اسید لاکتیک است، این لایه بردار و مرطوب کننده ی طبیعی به راحتی در دسترس همه قرار دارد، پس با استفاده از آن فقط هفته ای 2 بار، پوستی درخشان و شاداب داشته باشید. 

ریبوفلاوین موجود در ماست

 ماست ارگانیک سرشار از ویتامین های  B5، B2 و B12 است. این ویتامین ها خصوصا B2 (ریبوفلاوین) درخشان شدن و سلامتی پوست نقش اساسی دارد. B2، رطوبت پوست را حفظ می کند و از پوست در برابر میکروب های خارجی محافظت می کند و به رشد سلول های پوستی کمک می کند.

 

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خواص ماست, فروشگاه اینترنتی توشه بر, ماست ارگانیک, خرید ماست, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 29 خرداد 1398 ساعت: 23:16

نوعی نوشیدنی است که از ماست یا شیر تهیه می‌شود. در ایران و ترکیه از این نوشیدنی استفاده زیادی می‌شود. تاریخچه دوغ در هند اینطور است که هند دوغی ویژه خود به نام لاسی دارند که با دو طعم شیرین و شور  است. دوغ را از مخلوط کردن ماست با آب و نمک و دیگر مواد افزودنی از جمله اسانس نعنا و پونه تهیه می‌کنند.این محصول در شمال ایران معمولاً در کوزه‌های بزرگ به نام دوشان یا تنه درخت که داخل آن را خالی می‌کنند، و در بعضی مناطق در پوست بز (مَشک) تولید می‌شود. چند سالی است که از وسیله برقی شبیه ماشین لباس‌شویی سطلی هم استفاده می‌شود.

دوغ گاز دار

برای آماده کردن دوغ ابتدا ماست با درصد چربی مختلف و با اسیدیته بیشتر از 4/1 درصد بر حسب اسید لاکتیک تولید کرده. و بعد حداکثر با 50 درصد آب آشامیدنی مخلوط و به آن نمک و اسانس اضافه می‌شود.اگر در شرایط سرما و مدت زمان محدود نگهداری شود، فاقد گاز و در صورت نگهداری در دمای محیط (بیشتر از 20 درجه سانتی‌گراد) در مدت چند روز تحت تأثیر در اثر تخمیر طبیعی گازدار می‌شود. این فراورده بعد از فرآوری به روش بالا به آن گاز CO 2 تزریق می‌شود. این فراورده طعم خوبی دارد ولی نسبت به بدون گاز ارزش غذایی کمتری دارد.

دوغ بدون گاز حرارت دیده

فرآورده‌ای است که بعد از فرآیند آن برای افزایش قابلیت نگهداری و جلوگیری از تولید گاز، تحت تأثیر فرآوری حرارتی قرار داده می‌شود. این دوغ بلافاصله بعد از تولید گاز و تخمیر طبیعی تحت تأثیر حرارت پاستوریزاسیون قرار می‌گیرد که به این ترتیب زمان ماندگاری آن بیشتر می شود.

دوغ حرارت دیده گازدار

فرآورده‌ای است که بعد از فرآیند تولید آن برای ایجاد گاز در اثر تخمیر طبیعی باکتری‌های ترموفیل مورد استفاده در تولید، ماست به آن اضافه می‌شود. به این  نوشیدنی حداقل 1 درصد استارتر ماست اضافه می‌شود. این دوغ پس از تولید و بسته بندی حداقل 24 ساعت در دمای محیط قرار می‌گیرد تا اسیدیته و گاز طبیعی به میزان مناسب در آن تولید شود. 

دوغ گازدار خانگی

تاریخچه دوغ ارگانیک فراورده به سالیان درازی برمی گردد. ابتدا باید ماست مناسبی انتخاب کنید. ماست باید ترش و یک دست باشد. برای تهیه ماست ترش باید چند روز آن را در ظرف درب بسته در یخچال نگهداری شود. بعد ماست را به اندازه کافی هم می‌زنیم تا کاملاً براق و صاف شود. دو برابر ماست، آب به آن اضافه می‌کنیم و میزان نمک هم به دلخواه خواهد بود. حال برای گازدار شدن دوغ کافی است دو حبه قند به آن اضافه کنیم.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خرید دوغ, خواص دوغ, فروشگاه اینترنتی توشه بر, تاریخچه دوغ, دوغ ارگانیک, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1398 ساعت: 20:19

یکی از راه های اطمینان یافتن از مصرف فیبر غذایی، استفاده فراوان از موادغذایی گیاهی است. یک رژیم غذایی غنی از فیبر شامل حداقل ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز می تواند به کاهش کلسترول، تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر پیشرفت دیابت، بیماری قلبی و چاقی کمک کند. برای دریافت فیبر بیشتر، رژیم غذایی باید محتوی سبزیجات، میوه ها، بقولات، غلات کامل و مغزهای آجیل باشد. 

مصرف سبزیجات بیشتر در روز

نصف فنجان بروکلی پخته شده ۲.۸ گرم فیبر، نصف فنجان اسفناج پخته شده ۳.۵ گرم فیبر غذایی و نصف فنجان کدوحلوایی پخته شده ۲.۹ گرم فیبر برای بدن فراهم می کنند. سبزیجات میزان کالری پایینی دارند و حاوی موادمغذی از جمله ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم می باشند.

 دریافت فیبر بیشتر با میوه ها

یک عدد سیب متوسط، نصف فنجان تمشک، یک عدد موز متوسط و یک عدد پرتغال متوسط هر کدام حاوی ۳ تا ۴ گرم فیبر غذایی می باشند. مخلوط توت ها به غلات یا ماست برای افزایش میزان فیبر دریافتی موثر است. همچنین بعد از وعده های غذایی به جای بستنی یا کیک می توانید از دسر سالاد میوه استفاده کنید. در صورت گرسنگی در بین وعده های غذایی نیز، مصرف انگور یا سیب تازه به جای چیپس سیب زمینی یا کلوچه مفید خواهد بود. 

بقولات

بقولات یا لوبیاها، نخودها و عدس ها حاوی میزان بالایی فیبر غذایی می باشند و برای بدن پروتئین، پتاسیم و آهن فراهم می کنند. نصف فنجان لوبیا سفید پخته شده، حاوی ۹.۵ گرم فیبر بوده، درحالیکه نصف فنجان عدس، لپه، لوبیا گاربانزو و لوبیا پینتو پخته شده هر کدام محتوی حداقل ۷ گرم فیبر است. 

غلات کامل

غلات کامل حاوی سبوس، جوانه و ترکیبات آندوسپرم از دانه کامل است، درحالیکه در فرآیند تصفیه، سبوس و جوانه از غلات جدا می شوند. غلات کامل نسبت به غلات تصفیه شده حاوی فیبر بیشتری می باشند، زیرا سبوس محتوی فیبر غذایی است. یک فنجان جودوسر پخته شده حاوی ۴ گرم فیبر است. همچنین به جای نان سفید تصفیه شده از نان گندم کامل، به جای برنج سفید از برنج قهوه ای و به جای پاستای سفید از پاستای غلات کامل استفاده کنید. 

انتخاب بادام زمینی، مغزهای آجیل و دانه ها برای دریافت چربی های سالم

۲۸ گرم بادام ۳.۳ گرم فیبر غذایی برای بدن فراهم می کند، درحالیکه ۲۸ گرم دانه کدوتنبل حاوی ۵.۲ گرم فیبر است. برای افزایش فیبر و چربی سالم در رژیم غذایی خود می توانید از بادام زمینی، مغزهای آجیل یا دانه ها به عنوان میان وعده یا به عنوان مواد افزودنی به سالاد استفاده کنید. برای محدود کردن میزان سدیم دریافتی می توانید مغزها و دانه های بدون نمک را انتخاب نمایید. همچنین به جای چربی های ترانس، مصرف کره بادام زمینی طبیعی توصیه می شود. مغزهای آجیل و دانه ها جزو موادغذایی سرشار از موادمغذی محسوب می شوند، اما میزان کالری بالایی دارند و برای جلوگیری از اضافه وزن ناخواسته باید در حد اعتدال از آنها استفاده کنید.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : برنج قهوه ای, خواص برنج قهوه ای, فروشگاه اینترنتی توشه بر, رژیم غذایی, بادام و لاغری, رژیم لاغری, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 28 خرداد 1398 ساعت: 1:14

 مصرف مداوم گردو در رژیم غذایی به پایین آوردن کلسترول کلی و همچنین کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون کمک می کند. 

 گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی اکسیدان و ویتامین های پرفایده بسیاری در خود دارد، 

گردو دشمن پیری و التهاب 

 مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای که سرشار از اسیدهای چرب اشباع مونو و اسیدهای چرب امگا3 می باشد، به پیشگیری از بیماری قلبی کرونری و سکته کمک می کنند به علاوه ترکیبات موجود در گردو اثرات بالقوه ای برعلیه سرطان، پیری، التهاب و بیماری های نورولوژیکی دارند. 

 زینک نیز در بسیاری آنزیم هایی که رشد بدن، تولید اسپرم، هضم و گوارش و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می کنند یک فاکتور همراه به شمار می رود.

احتیاط در مصرف

آلرژی به گردو نوعی واکنش حساسیت زا به موادغذایی است که در آن از این ماده استفاده می شود. به دلیل حساس شدن سیستم ایمنی بدن توسط مواد حساسیت زای موجود در گردو است که علائم جسمی مثل دل درد، استفراغ، تورم لب ها و گلو که موجب دشواری تنفس و احتقان قفسه سینه می شود، پدید می آید. درنتیجه، توصیه می شود برای افرادیکه آلرژی به گردو تشخیص داده شده است، از مصرف هر نوع از آن در موادغذایی خودداری شود.

کبد خود را با گردو پاکسازی کنید!

گردو منبعی از  اسید آمینه ال آرژنین می­باشد که به پاکسازی کبد شما کمک فراوانی می کند و ضمنا منبع خوبی از گلوتاتیون و امگا ۳ است که برای پروسه‌ی سم زدایی طبیعی کبد سودمند است. پلی فنول‌های گردو، از آسیب کبد که ناشی از تتراکلراید کربن و دی – گلاکتوزامین است پیشگیری می‌کنند. ویتامین E موجود در مغزهایی چون گردو، علائم بیماری‌های کبد ناشی از چاقی را کاهش می‌دهند. 

سلامت استخوان های خود را با خوردن گردو تضمین کنید!

مغز گردو سرشار از امگا 3 می باشد که این امر فوائد فراوانی برای سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان به همراه خواهد داشت و همچنین ریسک شکستگی استخوان را کاهش می دهد ضمناً امگا ۳‌های مشتق شده از گیاهان (مانند بذر کتان و گردو)، حامی سلامت استخوان هستند.

 کاهش وزن با مصرف منظم گردو

گردو با وجود چربی زیادی که دارد می‌تواند در کاهش وزن‌تان مفید واقع شود. افزودن مقدار مناسبی از گردو و سایر مغزها به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا به مرور به وزن ایده‌آل‌تان برسید. چربی موجود در گردو، امگا۶ سالم و امگا ۹ نیز هست که بدن‌تان برای عملکرد مناسب به آنها نیاز دارد. مقدار زیاد اسید آلفا لینولنیک ضد التهابی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد. ضمنا فیبر و پروتئین گردو، احساس سیری بیشتری به شما داده و مانع پرخوری‌تان می‌شود. 

درمان دیابت

بسیار توصیه می شود که در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید به صورت منظم گردو بخورید! اول از همه، گردو می‌تواند عملکرد اندوتلیال یا لایه‌ی درون رگی را بهبود داده و ریسک بزرگ شدن قلب را کاهش بدهد. همچنین پروتئین و فیبر گردو به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید، در نتیجه کنترل وزن بهتری داشته باشید. چاقی می تواند مشکلات مرتبط با دیابت را تشدید کند. 

نتیجه گیری

با مصرف مرتب و برنامه ریزی شده گردو می توانید از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری پیشگیری کرد.

ضمناً اگر حساسیت خاصی به گردو یا امثال آن دارید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : گردو, خرید مغز گردو, فروشگاه اینترنتی توشه بر, خواص گردو, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 194 تاريخ : يکشنبه 26 خرداد 1398 ساعت: 22:56

ترشی هفت بیجار یکی از انواع ترشی هایی است که طرفداران زیادی دارد و طرز تهیه آن تقریبا مانند طرز تهیه ترشی گل کلم و ترشی های مجلسی است با این تفاوت که این ترشی از ترشی های خیلی قدیمی هست و داخلش از سبزی و صیفی جات مختلف استفاده میشه. به همین خاطر عطر و طعم خیلی خوشمزه ای داره. این ترشی " هفت بیجار " مخصوص شهر بیجار واقع در استان کردستان می باشد. لازم نیست همه صیفی جات رو استفاده کنید هر کدام در دسترس نبود حذفش کنید. یکی از ترشی های معروف و خوشمزه ی خطه ی شمال کشور ، ترشی هفت بیجار است ، در زبان آذربایجانی هفته بیجار به چیزی گفته میشود که مخلوط باشد و غذایی هم به این نام در این شهر طبخ میشود اما ترشی هفت بیجار در اصل ترشی گیلانی است که از مخلوط سبزیجات مختلف از جمله بادمجان ، سیب زمینی ، کلم  ، گوجه ، فلفل دلمه ای و... به همراه سیر فراوان و سرکه تهیه میشود. 

طرز تهیه ترشی هفت بیجار

این ترشی یکی از خوشمزه ترین ترشی هاست، در تبریز، هفت بیجار اصطلاحا به چیزی گفته میشود که مخلوط باشد، در آذربایجان یک غذا هم به این نام وجود دارد که غذائی شبیه تاس کباب هست. برای تهیه ترشی مخلوط کمی آب جوشیده ای که خنک شده به سرکه اضافه کنید و بعد روی مواد ترشی بریزید ،برای ۳ لیتر سرکه نهایت ۳ لیوان آب اضافه کنید. به این صورت که مثلا دو تا پارچ سرکه بریزین و یک پارچ آب جوشیده سرد شده نیمی از فلفل سبزهای تند را به ترشی اضافه کنید و این دبه ها رو به مدت یک روز در هوای آشپزخانه قرار میدیم و بعد از یک روز به یخچال یا قسمتی از تراس یا حیاط منزل که خنک هست انتقال می دیم تا ترشی جا بیفته … و معمولا بعد از ۲ هفته می تونین سراغش برین اما برای ریختن لوبیا و کرفس سعی کنین از تازه و به قول معروف جوان آن استفاده کنین چون خوشمزه تر میشود.

سبزی ترشی هفت بیجار

همانطور که میدانید سبزی ترشی یکی از مهمترین مواد لازم درتهیه ترشی است و ادویه ترشی هفت بیجار یکی از کم نظیر ترین ادویه هاست تمامی سبزیجات موجود در این ترشی دارای خواص بسیار زیادی میباشند و خود سیر نیز خواص فوق العاده بی نظیری دارد درست کردن ترشی از سبزیجات چیزی از خواص آنها کم نمیکند و آب ترشی نیز حاوی تمامی املاح و ویتامین ها و فیبرهای سبزیجات استفاده شده در آن ترشی میباشد.بنابراین بهترین کار برای بهره بردن از خواص تمامی سبزیجات مفید استفاده از ترشی مخلوطی است که این سبزیجات را شامل میشود شما میتوانید به سادگی این ترشی را تهیه کرده و در وعده های غذایی خود درکنار هر غذا و خوراکی با هر طعمی از این ترشی نوش جان کنید چرا که هم یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم است و هم بسیار مقوی بوده و سرشار از ویتامین ها و عناصر مفید میباشد.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : ترشی مخلوط, خرید ترشی, ترشی هفت بیجار, فروشگاه اینترنتی توشه بر, ترشی خانگی, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 204 تاريخ : شنبه 25 خرداد 1398 ساعت: 19:40

فلفل سفید از دانه های رسیده فلفل که پوست آنها جدا شده، بدست می آید.  گیاه فلفل، عموما در جنوب هند کشت می شود.  فلفل سفید دارای طبعی گرم است. این ادویه، یکی از عضو های جدایی ناپذیر غذاهاست و علاوه بر آنکه غذا را تند می کند، به غذا عطر نیز می دهد. فلفل سفید یکی از ادویه های پر خاصیت است. یکی از جالب ترین خواص فلفل سفید، پایین آوردن درصد احتمال لخته شدن خون در بدن است. اگر به طور مداوم از این ادویه در غذاهای خود استفاده کنید، هم به هضم آسان تر غذا کمک کرده اید و هم ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را در بدنتان به حداقل رسانده اید. علاوه بر آن فلفل سفید خواصی چون کاهش ورم، ضد اسپاسم، رفع گرفتگی عضلات،  کمک به کاهش وزن و ... را نیز شامل می شود.طبیعت فلفل سفید گرم و خشک است و دافع بلغم، ضد سرفه، نفخ (کم کرده)، افزایش دهنده نیروی جنسی بوده (در صورت مصرف فلفل سفید با شیر و شکر)، رقیق کننده خون، باد گلو ترش را از بین می برد. درد دندان را اگر به صورت پودر استفاده گردد تسکین می دهد. اختلال قاعدگی را رفع می کند، از سکته مغزی پیشگیری می نماید، همچنین برای قدرت حافظه خوب بوده و مسمومیت را از بین می برد.فلفل سفید دارای مضراتی همچون سردرد، یرقان نوزادی، بد بویی عرق، چاقی، زخم معده، گلو درد، سقط جنین نیز می باشد پس از مصرف بی رویه آن خودداری نمایید.

 

نکاتی در مورد فلفل سفید

 

این گونه از فلفل، زمانی به دست می آید که پوست بیرونی دانه ها بر اثر تابش نور خورشید خشک و باز شود. دانه های سفید درون این پوست ها، فلفل سفید است.فلفل سفید، عطر و طعم ماندگاری ندارد و پس از گذشت زمان به سرعت رایحه آن از بین خواهد رفت.به دلیل رنگ سفید این فلفل، بهتر است در غذاهایی از آن استفاده کنید که بخواهید رنگ یک دستی داشته باشند و دانه های فلفل در آن مشخص نباشند؛ مانند تهیه سس سفید و یا پوره سیب زمینی.خرید فلفل سفید و مخلوط کردن آن با سایر ادویه ها یکی از ترفندهای سر اشپزهای نمونه است.

Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : فلفل, خرید فلفل, فلفل سفید, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 196 تاريخ : جمعه 24 خرداد 1398 ساعت: 17:30

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد. افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود. 

فواید روغن سیاهدانه

خواص روغن سیاهدانه بسیار است از جمله خواص ضد التهابی، ضد باکتری، آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد قارچی، ضد هیستامین، و ضد ویروسی. ترکیبات شیمیایی موجود در روغن سیاه دانه، عامل ایجاد کننده‌ی خواص روغن سیاه دانه برای سلامتی و زیبایی بدن انسان است. بنابر این طبق شواهد مصرف روغن سیاه دانه دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند وبدن‌ را در برابر عفونت‌ها محافظت می‌نماید. به علاوه روغن سیاهدانه به درمان دندان درد، سر درد، گرفتگی بینی، مشکلات گوارشی و آنفولانزا و سرماخوردگی، دیابت، حساسیت‌ها، و مشکلات پوست و مو کمک می‌کند. عمل های جراحی ممکن است اثرات ناخوشایندی بر روی پوست به جای بگذارد، و روغن سیاه دانه راه‌حل طبیعی برای این عارضه می باشد. مالیدن روغن سیاه دانه در یک دوره‌ی زمانی مشخص بر روی آثار زخم، بعد از عمل جراحی، می‌تواند به کم‌رنگ شدن آن‌ها کمک کند.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه:

دمنوش سیاهدانه یکی از دمنوش هایی است که خواص بسیاری دارد یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. 

 روش مصرف سیاه دانه برای تقویت مژه و ابرو

روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : سیاهدانه, روغن سیاهدانه, فروشگاه اینترنتی توشه بر, خرید سیاهدانه, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 175 تاريخ : پنجشنبه 23 خرداد 1398 ساعت: 5:40

خواص خرما بسیار است چون از فدیم تا حال مردم از ان استفاده کرده اند و مردم صحرا هسته درخت خرما خشک را در آورده و از آن نان می پزند این هسته را بو داده و از آن به عنوان قهوه استفاده می کنند، چرا که دم کرده آن بسیار مطبوع است یا حتی آن را در آب برای چند روز خیس کرده و به عنوان غذای مقوی به شترهای خود می دهند و معتقدند که این غذا از گندم و جو مقوی تر است.اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلک های چشم است؛ برای این منظور پمادی از هسته خرما درست کرده و آن را روی چشم می گذارند؛ این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است. در زمان های قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی به کار می برده اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است.گل های درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند و همچنین طعم گل های درخت خرما تلخ بوده و اثر مسهلی دارد.در خرید خرما باید دقت فراوان داشت برخی از خرماها ممکن است مسمومیت ایجاد کنند. 

تأثیر خرما بر بیماری های اعصاب

پتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.

نقش ویژه خرما در خون سازی

خرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می شوند مصرف خرما را افزایش دهند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.فولات به عنوان ماده خون ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری های خطرناک خونریزی دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ میلی گرم ویتامین C موجود است.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خرما, خواص دارویی خرما, خرید خرما, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 22 خرداد 1398 ساعت: 5:27

از گذشته تا حال زندگی بشر بدون مصرف روغن امکانپیذر نبوده است خرید روغن و مصرف ان  از اولین کارهای مفید بشر بوده است در اصل روغن به چربی اطلاق می‌شود که در دمای اتاق معمولاً به حالت مایع می‌باشد بجز روغن نباتی و روغن حیوانی. روغن‌ها هم همچون چربی‌ها متشکل از تری گلیسرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسرید می‌باشند. از آنجا که روغن حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده‌است، در دمای اتاق مایع می‌باشد. روغن‌ها انواع مختلف دارند. می‌توانند صنعتی بوده یا تنها برای مصارف خوراکی و پخت‌وپز مورد استفاده قرار گیرند.

 روغن هسته انگور

روغن هسته انگور را از دانه‌های دانه‌های انگور می‌گیرند. بعنوان یک روغن مخصوص، معمولا گرانتر از اغلب روغن‌های آشپزی است. روغن هسته انگور اغلب برای آشپزی با حرارت بالا توصیه می‌شود چون نقطه دود نسبتا بالایی دارد یعنی 215 درجه سانتی گراد. چنانچه بدنبال یک روغن با مزه‌ی خنثی و نباتی می گردید برای آشپزی در دمای بالا این روغن انتخاب مناسبی است. 

روغن پالم و روغن دانه پالم

روغن پالم را از میوه‌ی درخت پالم می‌گیرند که 52 درصد اشباع است در حالیکه روغن دانه پالم که از دانه‌های پالم می‌گیرند 86 درصد اشباع هستند. دانه پالم بعلت داشتن محتوای اشباع بیشتر عمر قفسه‌ای بیشتری دارد و معمولا در غذاهای فرآوری شده‌ استفاده می‌شود. تقریبا 80 درصد روغن پالم دنیا در مالزی و اندونزی تهیه می‌شود یعنی جایی که درختان استوایی برای کشت مزارع و درخت‌های پالم از بین رفته‌اند. متاسفانه، این مقیاس بزرگ تولید تهدیدی برای محیط زیست اورانگوتان‌هایی است که در معرض انقراض قرار دارند. برای مبارزه با این کار، انجمن روغن پالم پایدار (RSPO) استانداردهایی را برای شرکت‌های روغن پالم در نظر گرفته‌اند تا روغن پالم به شکل پایدار تولید شود. محصولاتی که با استانداردهای این انجمن مطابقت کنند مدرک RSPO دریافت می‌کنند.

روغن زیتون

75 درصد چربی موجود در روغن زیتون به شکل اسید اولئیک غیر اشباع است. روغن زیتون عنصر کلیدی یک رژیم سالم و مفید برای قلب است و در تحقیقات آنرا با بهبود حافظه و عملکرد بهتر مغز مرتبط می‌دانند. این واقعیت ریشه در تحقیقاتی دارد که بر روی افرادی انجام شد که رژیم ایتالیایی داشته اند که روغن زیتون ترکیب اصلی است. برخی افراد معتقدند که نقطه‌ی دود نسبتا پایین روغن زیتون فرا بکر حدودا بین 162 تا 190 درجه سانتی گراد است و بدین معنی است که از آن نباید در پخت و پز اتفاده کرد. ولی برخی کارشناسان معتقدند که می‌توان آنرا به شکل مناسب استفاده کرد. هر گاه شما می‌خواهید از روغن استفاده کنید ابتدا ماهی تابه را گرم کرده سپس روغن را اضافه کنید و وقتی روغن داغ شد غذا را به آن اضافه کنید.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خرید روغن, روغن زیتون, فروشگاه اینترنتی توشه بر, روغن, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 231 تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت: 3:43

نخودچی به دلیل خواص بی نظیرش، جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد. زیرا در باره ی هیچ چیز به اندازه ی نخودچی در طب سنتی تاکید نشده است. از قدیم نخود را یک غذای مقوی و مغذی برای بیماران می دانستند و این نشان از فواید واهمیت نخود از قدیم تا به امروز است. گرچه امروزه با توجه به داروهای شیمیایی کمتر سراغ حبوباتی مثل نخودچی برای بهبود و تقویت بیماران می رویم ولی باز هم نمی توان از خواص نخودچی غافل شد.جالب است بدانید که نخود انواع مختلفی دارد. اول اینکه گیاه آن به دو صورت است: یا کاشته می شود و یا به صورت بیابانی و خودرو می باشد. نخود به رنگهای گوناگون دیده می شود. نخود سفید، سرخ، سیاه و گاودانه رنگ. که هر کدام از انواع نخودچی خواص گوناگونی دارند اما طبع همه آنها گرم و خشک است که نخود سیاه از انواع دیگر آن قوی تر است.لازم به ذکر است که نخودچی هم که در آجیل های مخلوط خصوصا آجیل مشکل گشا استفاده می شود، از نخود تازه به دست می آید و فرآوری آن بدین صورت است که ابتدا نخود ها را آب پز کرده، پوستشان را جدا می کنند و سپس آن را با نمک و در برخی موارد با شکر تف می دهند.بنابراین خواص نخودچی با نخود هیچ تفاوتی ندارد. مطمئنا بعد از آشنایی با خواص نخود دیگر آن را در آجیل ها کنار نمی گذارید. اگر می خواهید بهترین نخود را برای آجیل مخلوطتان تهیه کنید می توانید آن را از فروشگاه محصولات ارگانیک تهیه کنید. 

مهمترین خواص نخودچی

نخود از فیبرها، ویتامین B9، هیدرات کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک(روی)، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی تشکیل شده است. البته باید بدانید که نخود از وجود ترکیبات مغذی دیگری مانند ویتامین E، آب، ویتامین B3، سدیم، ویتامین B2، سلنیوم، اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو، ویتامین C، یُد، اسیدهای چرب اشباع شده و ویتامین A نیز بی بهره نیست.هر کدام از انواع این مواد معدنی دارای خواص بسیاری برای بدن هستند. به عنوان مثال ویتامین های گروه B ضد افسردگی و نشاط آور می باشند و از طرفی به ساخت گلبول های سفید و قرمز خون کمک کرده و نقش مهمی در جلوگیری از کم خونی دارند. همچنین آهن موجود در آن نیز به کم خونی کمک کرده و مشکلاتی مثل خستگی مزمن و بی حالی دیگر مفهومی نخواهد داشت.فیبر بالا و پتاسیم و ویتامین های C و B6موجود در نخود، دارویی برای قلب محسوب می شود. با توجه به اینکه کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را کنترل و از رگ ها حفاظت میکند و همه ی اینها سبب حفظ سلامت قلب می شود.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خواص نخودچی, نخودچی, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نخودچی کشمش, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 20 خرداد 1398 ساعت: 5:24

کدو به خانواده‌ی کاکوربیتا و هم‌چنین خیار تعلق دارد. کدو محصولی پرطرفدار است و در سراسر دنیا حتی در مناطقی به سردی آلاسکا نیز کشت می‌شود. ایالت ایلینوی در آمریکا امروزه بیش‌ترین کدو را تولید می‌کند. هم‌چنین ما با سنت کنده‌کاری روی کدو آشنا هستیم که آن را به شکل چراغ در می‌آورند. ریشه‌ی کدو در آمریکای مرکزی است.تخمه های کدو انواع مختلفی دارند که از جمله مرغوب ترین تخمه کدو، نوع تخمه کدو گوشتی است. طبع تخمه کدو سرد و تر است. تخمه های کدو به شکل های مختلفی استفاده می شوند، این نوع تخمه تفاوت های جذابی دارد، شکل و ظاهر انواع تخمه کدو تفاوت های چندانی با هم دارند، برخی ریز و برخی درشت تر هستند، بعضی از آن ها پهن و برخی دیگر باریک تر هستند، این موارد باعث شده است تخمه های کدو در مراکز فروش جذاب به نظر آیند.

نکته مهم این است که تفاوت شکل و ظاهر، باعث نشده است که ترکیبات و خواص آن ها با هم فرق داشته باشند، انواع مختلف تخمه کدو اگر به جهت درمانی و دارویی و در فروشگاه محصولات ارگانیک تهیه گردند، تفاوتی نخواهند داشت. تخمه های کدو طعم خوشمزه ای دارند که استفاده از آن ها در بین مصرف کنندگان رایج می باشد.

خواص تخمه کدو

تخمه کدو گوشتی برتر پر از مواد مغذی ارزشمند برای سلامتی است. خوردن مقدار کمی از آنها می تواند مقدار قابل توجهی از چربی های سالم، منیزیم و روی مورد نیاز شما را فراهم کند. تخمه کدو گوشتی دارای خواص فراوانی برای سلامت قلب، مغز و چشم، بارداری و کبد، دیابت و لاغری، کم خونی و پوکی استخوان است و به کاهش کلسترول و فشار خون بالا کمک می کند. تخمه کدو را می توان به صورت خام یا بوداده و برشته به عنوان میان وعده ای عالی مصرف کرد. می توان از تخم کدو در تهیه کیک، بیسکویت و نان استفاده کرد. همچنین در غذاهایی همچون سوپ، ماکارونی و دسرها نیز می توان از تخمه کدو استفاده کرد.

ارزش غذایی تخمه کدو

تخمه کدو دانه‌ای تخت با پوششی به رنگ سبز تیره است و سطح زیر این پوشش سفید مایل به زرد است. بافت این تخمه قابل جویدن است و مانند دیگر مغزها طعمی عالی دارد. مزه‌ی تخمه کدو شیرین و کمی ترد است. می‌توانید آن را به عنوان یک تنقلات بی‌نظیر برای روزتان، یا افزودنی فوق‌العاده برای غذاها مصرف کنید. تخمه کدو انواع مختلف مواد مغذی را، از جمله منیزیم، فسفر، منگنز، روی، آهن، و مس تامین می‌کند.

تخمه کدو منبعی غنی برای پروتئین، ویتامین A، ویتامین C، و هم‌چنین ویتامین E است. علاوه بر ویتامین، مواد معدنی و پروتئین، تخمه کدو سرشار از چربی خوب نیز هست. یک‌چهارم فنجان تخمه کدو حاوی ۱۵ گرم چربی است. یک‌ششم فنجان تخمه کدو ۴۶ درصد منیزیم، ۵۲ درصد منگنز، ۲۴ درصد مس، ۱۶ درصد پروتئین، و ۱۷ درصد از نیاز روزانه‌ی شما را به روی تامین می‌کند. هم‌چنین حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا۶ و امگا۳ است.

Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : تخم کدو, خرید تخم کدو, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 234 تاريخ : يکشنبه 19 خرداد 1398 ساعت: 3:45

دمنوش غنچه گل محمدی یکی از گونه های گل سرخ (رز) است. یکی از مصارف مفید و شناخته‌شده گل سرخ یا گل محمدی، تهیه دمنوش گل سرخ می‌باشد. چای یا دمنوش غنچه گل محمدی یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن‌هایی است که علاقمند به نوشیدنی‌های گرم هستند. گل محمدی طبیعتی گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. این گیاه علاوه بر عطر استثنایی ، دارای خواص دارویی زیادی است که برای رفع دردهای معده، روده، سر، گلو، گوش، دندان بکار می رود. همچنین عصاره گلبرگ آن برای ترمیم زخم های دهان مفید بوده و برای تقویت حافظه، خواب آسوده و درمان استفراغ نیز تجویز می گردد.برای خرید دمنوش غنچه گل محمدی می توان به فروشگاه محصولات ارگانیک سر زد چون اکثرا بهترین دمنوش غنچه گل محمدی را میتوان از کشاورزان خرید کرد.

مصارف گل محمدی

پودر گلبرگهای گل محمدی همراه با ماست و به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها مصرف می گردد. در شمال آفریقا بویژه مراکش ادویه معروفی بنام رأس الحانوت (به معنای رأس ادویه ها) وجود دارد که بسیار مورد توجه است و به دلیل مغذی بودن معمولاً در غذاهای اعیاد بویژه عید فطر از آن استفاده می کنند. ترکیب اصلی این ادویه گل سرخ است و استفاده از گلاب در انواع دسرهای ایرانی نظیر شله زرد و همچنین غذاهای هندی، ترکی، و عربی مرسوم است.

طرز تهیه دمنوش گل محمدی

به ازاي سه ليوان آب جوش، سه گرم (10 عدد) دمنوش غنچه گل محمدی را در قوري بريزيد و بگذاريد در حرارت ملایم 5 الی 8 دقیقه دم بکشد.بر اساس ذائقه خود می توانید دمنوش را با طعم طبیعی، یا بصورت شیرین با عسل یا نبات میل نمایید.همچنین می توانید با افزودن غنچه گل محمدی به چای سیاه یا چای سبز از طعم و خواص مفید این ترکیب لذت ببرید.همچنین میتوان عسل گل محمدی را تهیه کرد عسل این گیاه برای بیماری‌های تنفسی، سرماخوردگی و التهاب‌های دهان و دندان بسیار مفید است، برای تهیه عسل این گیاه کافیست ۵۰ گرم گل سرخ را به مدت یک روز در آب جوش جوشانده و سپس جوشانده آن را با ۱۰۰گرم عسل مخلوط کنید.

 

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : گل محمدی, دمنوش غنچه گل محمدی, دمنوش, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 231 تاريخ : شنبه 18 خرداد 1398 ساعت: 6:32

برنج طارم از برنج‌های خوش‌پخت ایرانی است. طارم از اسم یکی از مناطق استان زنجان گرفته شده است که این نوع برنج بیشتر در آنجا کشت می‌شود. البته هم‌اکنون این برنج در نقاط مختلف کشور ازجمله شمال ایران نیز کشت می‌شود. برنج طارم گلستان از نوع برنج مرغوب اعلاست. این برنج نمونه‌ای از یک برنج ناب و باکیفیت ایرانی به‌حساب می‌آید. در شمال کشور یکی از معطرترین برنج‌ها، برنج طارم است. این برنج بسیار مناسب و باکیفیت و خوش‌طعم بوده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. برنج طارم جزو برنج‌های پرکشت در کشور است و این برنج را می‌توانید با قیمتی مناسب و با اطمینان کامل خریداری کنید. با توجه به کیفیت بالا و عطر و بوی بسیار خوش این برنج، قیمت برنج طارم هم مناسب است. برخلاف برنج‌های خارجی که فقط قد می‌کشند و عطر و بویی ندارند، این برنج از عطر و بوی منحصربه‌فردی برخوردار است. این گروه برنج دارای شلتوک بلند ،باریک می باشد. و دانه ها نسبتا طویل  و طول دانه بیش از ۷ میلی متر است . دوره رشد این برنج بین ۱۵۰تا۱۶۵ روز متغیر است . مقابل بیماری ها ، افت ها و خوابیدگی بسیار حساس هستند

مشخصات برنج شکسته ایرانی

برنج نیم دانه برعکس برنج سالم دارای ناخالصی است دانه ی این برنج شکسته و یک دست نمی باشد و شکستگی ها نیز شبیه به هم نخواهند بود از این برنج معمولاً در خانه یا در غذاهایی مانند شیر برنج و آش و غیره استفاده می‌شود که شکستگی آن قابل مشاهده نباشد.

تهیه برنج شکسته

پس از انتقال برنج به کارخانه شالیکوبی برنج کوبی نوبت به مرحله جدا کردن پوست برنج است البته قبل از این مرحله برنج را خشک می کند.پس از پوست گرفتن برنج توسط دستگاه مخصوص ، برنج حاصله برای سفید شدن وارد دستگاه مربوطه می شود که بر اثر سایش دانه های برنج سفید شیشه‌ای خواهد شد. در این مرحله است که شکستگی صورت می‌پذیرد و دانه های برنجی که مقاومت کمتری دارند می شکند و در آخرین مرحله برنج را به دسته های مختلف تقسیم میشود و توسط الک مخصوص از یکدیگر جدا می‌کردند و برنج حاصله می شود برنج سالم و برنج نیم دانه.در آخر لازم است ذکر کنیم که کیفیت برنج نیم دانه و سالم با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارد و فقط شکل ظاهری متفاوتی دارند.

تشخیص برنج اصل

برای تشخیص عطر و طعم برنج ایرانی نیز یک مشت کوچک از آن را میان کف دو دست خوب بمالید و روی آن با دهن بدمید  یا به اصطلاح «ها»کنید و سپس بو بکشید اگر برنج عطر داشته باشد خودش را نشان می‌دهد.این کار را به روش دیگری نیز می‌توانید انجام دهید؛ یعنی چند دانه از برنج را در دهان ریخته بجوید و مزه آن را بچشید. بد نیست بدانید که حین خرید برنج‌ ایرانی پر محصول بایستی کمی دست به عصا و با دقت وارد بازار شوید، چراکه در کنار برنج‌ ایرانی، بازار داغ برنج‌های خارجی و شباهت‌هایی که با محصول برنج اصیل ایرانی دارند باعث می‌شود تا مشتریان حین خرید دچار مشکل شوند.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : برنج ایرانی, خرید برنج, قیمت برنج, برنج طارم, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 201 تاريخ : جمعه 17 خرداد 1398 ساعت: 5:35

تخم مرغ جزء جدایی ناپذیر اکثر غذاها و بمب پروتئین است. پروتئین یکی از ترکیبات ضروری برای بدن انسان است. این ترکیب ارزشمند، نقشی مهم در رشد اعصاب جدیدِ بدن انسان و ترمیم سلول های عصبی قدیمی دارد. به دلیل کلسترول بالایی که این محصول دارد، یکی از عوامل اصلی چاقی شناخته شده و بدون در نظر گرفتن خواص بی نظیرش، کنار گذاشته می شود. طی تحقیقات سال های اخیر، این نظریه که تخم مرغ کلسترول مضر دارد، رد شده است. مصرف روزانه یک تخم‌مرغ شانه کیمبال ، نه تنها عامل ابتلا به بیماری های قلبی و مغزی نیست بلکه احتمال سکته در افراد را نیز کاهش می دهد. تخم‌مرغ شانه کیمبال ، سرشار از انرژی است و خواص فوق العاده ای مانند کمک به تقویت استخوان ها، حفظ سلامت مو و ناخن، بازسازی و ترمیم پوست و... را شامل می شود.

ارزش غذایی تخم مرغ

تخم‌مرغ منبع غنی و ارزان قیمت پروتئین محسوب می شود. تقریبا نیمی از پروتئین این ماده خوراکی در سفیده آن قرار دارد. همچنین ویتامین B2 و چربی و کلسترول (کمتر از زرده)، سلنیوم، ویتامین D، B6، B12 و مواد معدنی همانند زینک، آهن و مس هم در این بخش وجود دارد.زرده تخم مرغ حاوی کالری و چربی بیشتری نسبت به سفیده است. همچنین منبع خوبی برای ویتامین های A، D، E،K، کلسترول، لسیتین و ویتامین های محلول در چربی است.کلسترول و لسیتین، که مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ هستند، برای ساختمان و عملکرد سلول‌ های بدن ضروری اند. کلسترول قابلیت انعطاف و نفوذپذیری غشای سلول‌ های بدن را حفظ می‌ کند. همچنین به عنوان یکی از اجزا تشکیل دهنده مواد چربی است که باعث نرمی پوست می‌ شوند.برخی از تخم مرغ های امروزی حاوی اسیدهای چرب امگا سه هستند. این امر به تغذیه مرغ ها و کارخانه تولیدکننده تخم مرغ بستگی دارد و روی جعبه تخم مرغ ها نیز درج می شود .

نکاتی جهت خرید تخم مرغ

قسمت داخلی تخم‌مرغ‌ تازه استریل هستند اما مواد مدفوعی مرغ، قفس و لانه آن، پوسته آنها را آلوده می‌کند برای همین تخم‌مرغ‌ها را قبل از ارائه در بازار پاک می‌کنند و ما نباید آنها را بشوئیم چون ماده نگهدارنده طبیعی روی تخم‌مرغ شسته می‌شود و ممکن است آلودگی به داخل آن نفوذ کند. بهتر است تنها قبل از مصرف آنها را بشوئیم.در فروشگاه‌ محصولات ارگانیک تخم‌مرغ‌هایی را که دریخچال نگهداری می‌شوند، خریداری کنید.بعد از خرید تخم‌مرغ‌ انها را سریعا به خانه آورده و آنها را در یخچال قرار دهید.تخم‌مرغ‌ها را با جعبه اولیه در یخچال بگذارید و دمای نگهداری آنها نباید از دمای یخچالی بیشتر شود.پوسته تخم‌مرغ برای تبادل گازها به هنگام تکامل جنین، متخلخل است. این موضوع نشان می‌دهد که باید تخم‌مرغ‌ها را به گونه‌ای نگهداری کرد که از تجمع رطوبت روی سطح پوسته جلوگیری شود تا باکتری‌های بیماری‌زا از این طریق به درون تخم‌مرغ راه پیدا نکنند.

 

Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : تخم مرغ, خرید تخم مرغ, فروشگا اینترنتی توشه بر, مضرات تخم مرغ, فواید تخم مرغ, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 16 خرداد 1398 ساعت: 3:21

کاهش وزن با خیار یکی از روش هایی است که می تواند به شما کمک کند بدون از دست دادن آب بدن و ویتامین های ضروری، رژیم بگیرید. همان طور که می دانید 95 درصد خیار از آب تشکیل شده است و دارای کالری پائینی است، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خیار، این میوه را به یک وعده غذایی با کالری کم تبدیل کرده است و برای کاهش وزن بسیار موثر است. خیار درختی از آن دسته مواد غذایی است که میل به خوردن غذاهای پر کالری را کم می کند و احساس سیری در بدن ایجاد می کند.خیار یکی از میوه های پر طرفدار و خوش طعم است که در همه ی فصول یافت می شود. به علت طبع سردی که دارد خوردن زیاد خیار در زمستان توصیه نمی شود و در صورت مصرف باعث بروز بیماری هایی در بدن می شود، اما خوردن آن در فصل تابستان نه تنها مفید است بلکه باعث می شود دمای بدن کاهش پیدا کند. حال این میوه ی خوشمزه به سبد رژیم های غذایی هم وارد شده است و بسیاری از افراد به دلیل کالری پایین و داشتن مواد مغذی و معدنی در این میوه از رژیم خیار استفاده می کنند تا از دست اضافه وزنشان خلاص شوند.

تاثیر شگفت انگیز خیار در کاهش وزن

من جمله خواص خیار کمک به بهبود وزن و کاهش وزن است. اگر در هفته به طور مرتب و به مقدار کافی خیار مصرف کنیم، متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند و در پاکسازی دستگاه گوارش نقش اساسی ایفا می کند. متخصصان تغذیه بر این باورند که کاهش وزن با خیار کمک زیادی به آب کردن شکم و پهلوها می کند. بیشتر مردم تصور می کنند که خیار به علت فیبر بالایی که دارد جز سبزیجات است، در حالی که خیار یک نوع میوه است. وجود آب فراوان در این میوه به قدری است که خوردن یک عدد خیار با خوردن یک لیوان آب برابر است و می تواند تشنگی را رفع کند.

نکاتی در مورد خیار مورد استفاده در رژیم های غذایی

بهترین نوع خیار پوستی به رنگ سبز تیره دارد و هیچ جای آن نرم نیست. در هنگام مصرف خیار با پوست از ارگانیک بودن آن اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت یا باید از محلول های ضد عفونی کننده برای شستن خیار استفاده کنید و یا حتما خیار را بدون پوست میل کنید، زیرا پوست خیار در هنگام کشت سموم و کودهای شیمیایی را به خود جذب می کند که برای بدن بسیار مضر است. درست است که خیار یک ماده ی غذایی کم کالری است و چربی کمی دارد، اما مصرف خیار با سس های پر کالری و یا افزودنی های پر کالری می تواند تاثیر آن را از بین ببرد. برای داشتن وزن ایده آل خود، علاوه بر رژیم غذایی مناسب، حتما فعالیت های بدنی هم داشته باشید.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : خیار, خیار درختی, خواص خیار, فروشگاه اینترنتی توشه بر, کاهش وزن, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 15 خرداد 1398 ساعت: 4:09

روغن کتان یکی از انواع روغن گیاهی است که از دانه‌های بزرک، دانه‌های رسیده گیاه بزرک یا کتان (گیاه کتان) بدست می‌آید. روغن بزرک که به آن روغن یا مواد دیگری اضافه نشده باشد، روغن خام بزرک نامیده می‌شود. روغن بزرک افزون بر کاربرد در جلادادن چوب و نقاشی‌های رنگ و روغن مصرف دارویی و خوراکی دارد. این روغن در قدیم شناخته‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی، سوختگی و درد معده بوده‌است. این روغن یک ماده مفید است و ۹۰درصد یا بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده دارد که ۷۶ درصد از آن از اسید چرب سیر نشده آلفا اسید لینولنیک است که در گروه اسیدهای چرب امگا-۳ قرار دارد. ما در این یادداشت شما را با خواص روغن کتان آشنا خواهیم کرد. 

روغن کتان منبع اسیدهای چرب است

در واقع، روغن تخم کتان، منبع خوبی از اسیدهای چند غیر اشباع مانند اسید آلفا لینولئیک است. این نوع از اسیدهای چرب، خاصیت کاهش التهاب در بدن را دارند. از این مهم‌تر این‌که، روغن تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که بهترین منابع روغن گیاهی هستند. ۵۰ درصد از ۶۰ درصد اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این روغن، به شکل اسید آلفا لینولئیک (ALA) است.این یک ویژگی بسیار خوب است زیرا اسیدهای چرب امگا۳، از قلب محافظت کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. بنابراین، اگر گیاه‌خوار هستید یا از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می‌کنید، می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص امگا۳ موجود در روغن ماهی از روغن تخم کتان استفاده کنید. منتظر چه هستید؟ برای داشتن زندگی سالم‌تر، روغن تخم کتان مصرف کنید.

از خواص روغن کتان آنتی اکسیدانی دارد

یکی از فواید روغن تخم کتان، خواص آنتی اکسیدانی آن است. تخم کتان، حاوی لیگنان است که پلی فنول‌های فیبری هستند که برای تعادل هورمون‌ها و جلوگیری از پیری زودرس مفیدند. همچنین، لیگنان‌ها خواص ضد ویروسی و ضد باکتری دارند و وجود پلی فنول‌ها، رشد پروبیوتیک‌ها را در روده افزایش می‌دهند. درنتیجه، از دستگاه گوارش محافظت می‌کند. بنابراین، مصرف روغن تخم کتان، بسیار توصیه می‌شود زیرا خواص بسیاری دارد. 

روغن کتان التهاب را کاهش می‌دهد

همان‌گونه که پیش از این گفته شد، روغن تخم کتان، حاوی اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ است که در افزایش سلامت بدن نقش دارند. همه می‌دانند که اسیدهای چرب امگا۳ به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. درنتیجه، می‌توانید از بیماری‌های التهابی مانند آرتریت و مشکلات تنفسی جلوگیری کنید. بنابراین، چون روغن تخم کتان می‌تواند زندگی سالم را افزایش دهد، مصرف منظم آن ارزش دارد. 

از خواص روغن کتان کاهش وزن است

اگر می‌خواهید رژیمی سالم داشته باشید، خرید روغن تخم کتان، راه خوبی است. روغن تخم کتان مانند یک ملین طبیعی عمل می‌کند. به روان شدن روده بزرگ کمک کرده و سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. درواقع، به سم‌زدایی بدن و کاهش وزن کمک می‌کند. مجله تغذیه به این مسئله اشاره کرده است که روغن تخم کتان می‌تواند به کاهش وزن و التهاب کمک کند. بنابراین، مصرف روغن تخم کتان به کسانی که خواهان سلامت دستگاه گوارش در زمان رژیم غذایی هستند، بسیار توصیه می‌شود.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : روغن تخم کتان, انواع روغن, خرید روغن؛ فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 14 خرداد 1398 ساعت: 4:44

همه می دانیم که برای سلامتی خود باید سعی کنیم روغن های سالم همچون روغن زیتون، روغن کنجد، و … را جایگزین روغن های دیگر کنیم. شاید برای شما این سوال مطرح شود که در چه غذاهایی می توانیم از روغن زیتون استفاده کنیم؟ و روغن زیتون را چگونه مصرف کنیم ؟  روغن زیتون از آن دست روغن هایی است که به حرارت حساس هست و با حرارت دادن آن خیلی از خواصش را از دست می دهد. اما اگر بخواهید روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید. باید طریقه مصرف روغن زیتون را بدانید. و باید بدانید در کجاها می توان از آن استفاده کرد و در کجاها نمی توان.ما در این یادداشت سعی دازیم درباره بهترین روش مصرف روغن زیتون بنویسیم؛ لطفا با ما همراه شوید.

روغن زیتون مناسب سرخ کردن

نه تنها روغن زیتون بلکه هر روغنی باید بگونه‌ای استفاده شود که به دمای دود خودش نرسد. اگر روغن آنقدر داغ شود که شروع به دود کردن کند. در روغن مواد بسیار مضر ایجاد می‌شود و تمام خواص آن از بین می‌رود. بنابراین اگر روغن، شروع به دود کردن کرد. آن را دور بریزد و به هیچ وجه دیگر آن را مصرف نکنید. دمای دود روغن زیتون بین ۳۶۵-۴۱۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۵-۲۱۰ درجه سانتی گراد است. روغن زیتون فرابکر دمای دود بالاتری دارد. یعنی ۲۱۰ درجه سانتی گراد، اما دمای دود روغن زیتون نسبت به روغن های دیگری پایین‌تر است. در واقع زودتر به نقطه دود می رسد بنابراین روغن زیتون اصلاً برای سرخ کردن مناسب نیست. حتی نوع فرابکر آن، بهتر است برای سرخ کردن از روغن های دیگر مثل روغن کنجد استفاده شود.

طریقه استفاده از روغن زیتون برای پخت برنج

اگر تا دیروز بر روی برنج، روغن معمولی می‌ریختید؛ پیشنهاد می‌کنم از روغن زیتون برای پخت برنج استفاده کنید. اینکار هم عطر خوبی به برنج می‌دهد و هم اینکه هرچه برنجتون را دوست دارید، می توانید چرب کنید. چراکه روغن زیتون کلسترول بد خون افزایش نمی‌دهد و شما با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

طریقه استفاده از روغن زیتون برای سالاد الویه

سالاد الویه را تقریباً همه دوست دارند، اما به دلیل پر کالری بودن آن، نمی‌‌شود زیاد آن را خورد. البته دلیل کالری زیاد آن سس مایونز است که در سادالویه به مقدار زیاد استفاده می‌شود. اما می توانید از روغن زیتون، کمی فلفل، نمک، آبلیمو و نعنا خشک شده، یک سس خوشمزه درست کنید و روی سادالویه خود بجای سس مایونز بریزید. و نوش جان کنید. در پستی جداگانه در مورد ۹ راهکار عالی برای خوشمزه شدن سالاد الویه نوشتم. اگر دوست دارید یک سالاد الویه متفاوت درست کنید این راهکارها را بخوانید.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : روغن زیتون, روغن کنجد, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 194 تاريخ : دوشنبه 13 خرداد 1398 ساعت: 2:53

پیاز دارای مواد گوگردی است که این مواد خواص مختلفی از خود نشان می‌‌دهند که یکی از خواص پیاز اشک آور بودن است. زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم، سلول‌های پیاز باز می‌شوند. این سلول‌ها دو بخش دارند: بخش آنزیمی که به آلیناز معروف است و بخش گوگردی. آنزیم آلیناز، ترکیبات گوگردی پیاز را تجزیه کرده و ترکیبات ناپایدار گوگردی ایجاد می‌کند که به گاز فراری تبدیل می‌شوند، این گاز که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد (البته ابتدا وارد مجرای بینی می‌شود). در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر کرده و سبب سوزش چشم می‌شود.

در نهایت در پاسخ به این سوزش، غدد اشکی، اشک ترشح می‌کنند که این ماده گوگردی به همراه اشک از چشم خارج شود، قطرات اشک می‌توانند تنها چند ثانیه پس از برش پیاز ظاهر شوند، اگرچه ما معمولاً اشک آوری پیاز را دوست نداریم و باعث ناراحتی ما می‌شود، اما این خاصیت پیاز آن را در برابر موجودات ریز زنده ی خارجی حفاظت می‌‌کند، زمانی که پیاز را برش می‌‌دهیم،گازی که حاوی ترکیبات گوگردی است، وارد هوا می‌شود و به چشم انسان می‌‌رسد.

در چشم انسان، این گاز با آب واکنش نشان داده و اسید سولفوریک تولید می‌کند، اسید سولفوریک، بر پایانه‌های اعصاب چشم اثر می کند و سبب سوزش چشم و در نهایت ریزش اشک می‌شود، عده ای به دلیل آنکه پوست کندن پیاز چشم هایشان را اذیت می کند اغلب از این کار پر فایده سرباز می زنند اما اگر بدانند پوست کندن پیاز تا چه اندازه به سلامت ذهن آن ها کمک می کند هیچ گاه این کار را ترک نمی کند.

راه هایی برای کاهش اشک آوری پیاز :

برای کاهش اشک آوری پیاز قرار دادن پیاز در یخچال قبل از پوست کندن آن. زمانی که پیاز را داخل یخچال قرار می‌‌دهیم، خنک شدن پیاز، ترکیب اشک آور آن را ضعیف می‌کند و دیگر پیاز زیاد اشک را در نمی‌آورد.

پوست کندن پیاز در آب. همچنین زمانی که پیاز را زیر آب پوست می‌‌گیریم، بخش اعظم ماده اشک آور پیاز با آب شسته می‌شود و از خاصیت اشک آور بودن آن کاسته می‌گردد خیس کردن پیاز و دستان پیش از بریدن پیازهم مفید به نظر می‌‌رسد. با این عمل، بخشی از گاز تولید شده با رطوبت دستان شما و همچنین رطوبت پیاز، واکنش نشان داده و شدت سوزش چشم کمتر خواهد بود.به علاوه نفس کشیدن تنها از راه دهان در طول پوست گرفتن و خرد کردن پیاز هم روش خوبی است.

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : پیاز, خرید پیاز, اشک آوری پیاز, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 12 خرداد 1398 ساعت: 2:18

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روشهای کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است. رازیانه و عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص رازیانه عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی و ... است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد. 

کیست تخمدان با رازیانه

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام میدهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیستها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدانها میشود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است. 

میزان و نحوه مصرف رازیانه

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد

 
Tooshe...
ما را در سایت Tooshe دنبال می کنید

برچسب : رازیانه, خواص رازیانه, فروشگاه اینترنتی توشه بر, نویسنده : آقای شریفی tooshebar بازدید : 222 تاريخ : شنبه 11 خرداد 1398 ساعت: 5:48